Blogger Widgets

Wednesday 13 March 2013

SGV Rider:Pucuk Dicita Ulam Mendatang

    Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua,

Tgok tajuk post mcm ada benda best berlaku kan?...Ni nak kata rezeki pon boleh...Nak kata suruh bersyukur pon buleh..jadi nak share sahaja..nak dengar,baca...xnak dengar xpe...

Semalam,aku tersentak melihat sebuah hasil kerja manusia iaitu helmet SGV Rider keluaran tahun 90-an di FB Jual@Beli Helmet Rider/SGV..Helmet ni jadi pujaan hati aku dan segelitir mat moto di luar sana.kalau kondisi camni dalam rm300-rm400 atas budi baik penjual la..

Nak dijadikan cerita,aku mmg dah ngidam sangat ngn helmet ni tapi xckup...seller ni nama Kamal dari Cheras cakap da satu lagi helmet ni...gambar di bawah ni
Ni dia letak harga rm150..awal pagi aku watsap ngn Kamal ni..Nego2 jadi rm130...petang esok(hari ni) jalan la deal di Jaya Jusco Cheras.

Sepagi aku x keruan duk fikir nak beli ke x?worth or not?
Aku pon da fkir nak restore helmet ni..Petang tu habis je lecture,aku siap2 nak pg deal ni dalam jam 2.30 ptg..Panas ku tempuh jua...Sampaila ke tmpat deal..Msj2 si seller tu...Mata ku teralih ke raga moto EX5 sebelah moto aku...Aku tgok ada Helmet SGV warna coklat diikat rapi...Cantik dan aku mcm nak amik jer..Beberapa minit tunggu seller tu datang...Owner EX5 tu datang...Seorang pak cik cina pkai baju solidgold helmet..apalagi terus aku tuju soalan..

Dialog:

"Uncle,itu helmet mana beli?"
"Ni amik kat ofis saya.." ditujuknya logo sgv di bajunya'
"Uncle nak lepas k itu helmet,kita tukar helmet boleh k uncle?"
"Wah..ni xlulus sirim punya..da haram da kat jalan raya ni.."sambil senyum'
"Saya da lama cari Uncle,Hari ni bru nampak depan mata.."
"U btol2 minat ini topi k?"
"ye uncle"
"HA...boleh la bagi U punya topi"
"TQ..uncle...Siapa nama Uncle?"
"Mr.Lim"

Lalu aku terus menyarung topi tumuat di kepala..baru lagi..uncle tu cakap dia pakai dalm 2 bulan..aku mcm terkejut..aku minta no.uncle tu tapi dia x bagi mcm nk cepat2..so melepas la peluang nak dapat lagi Helmet Rider...

Aku pon mcm serba salah sebab da deal ngn seller ni..Tapi aku pg jugala jumpa dia..dia pon trima aja..Da REZEKI namanya...aku pon cerita sal kejadian tu..Seller ni cool orangnya ,lepak di tempat snooker dan kerja sambilan di bengkel...

Ni da sedikit foto helmet tu..




sekian sahaja..sekadar berkongsi...helmet sgv rider...
---RIDER---RIDER----RIDER------RIDER---RIDER----RIDER------RIDER---RIDER----RIDER-----


4 comments:

  1. wow..ak pn dh lme mncarik..area ganu mmg byk tp rmai dak2 motor yg pkai..pkcik2 pn dh xpkai bnda ni lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negeri lain mgkin ada lah...hrapan tipis di Terengganu

      Delete
  2. wah..mmg payah skit skarang da RARE ....

    ReplyDelete
  3. ak baru ja dpt kaler koko ptg tadi..barang halal ye...condisi bole kata 8/10...full ori...

    ReplyDelete