Blogger Widgets

Friday 25 October 2013

Helmetman

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Hobi ...lain orang,lain hobi dia.Dan hobi boleh buat orang tu unik bagi akulah...
Hari ni,aku nak kongsi lah satu daripada hobi aku iaitu kumpul helmet lama..aku suka helmet lama sebab kualiti dia lain dari yang lain..ada macam2 model lama yang masih menjadi kegilaan ramai seperti Arai,Bell,AGV,Mazura dan SHOEI .Hobi membwa aku kepada page nih di fb geng helmet vintage,di mana
terkumpulnya pemilik-pemilik tegar helmet lama..Dari tahun 1960 hingga 90an..mcam2 variasi helmet ada..
Aku cuma ada tiga dalam koleksi(tak mau jual).


Brand SGV first model

Brand Magnum (xpasti asli k x)

Brand Bell (malaya edition)




Sebenarnya hajat lagi besar nak memiliki helmet SHOEI monkey.Gambar dibawah.

Memang spesis yang jarang dipakai selalu di jalan raya sbb takot kene kebas ngn orang..

Sebelum menamatkan posts nih,nak berterima kasih kat confessor nih..Aku tak dapat balas apa-apa pun.
Semoga terus support blog nih..Thank You very much .


No comments:

Post a Comment