Blogger Widgets

Sunday 3 November 2013

PRESTIGE RETRO:Rahmat hari hujan

Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Aku n zahir kluar ke bandar kajang untuk ke Metro Kajang semalam.Nak balik ke UKM terserempak uncle cina pakai satu helmet..nampak dari jauh macam metalflake(sparkle).Aku pon follow lah.Dia berhenti di Petronas..Aku pon try la tnya nak swap helmet dia..dia cam terkejut je..

dia ckp "ayoo..helmet mcm ni pon nak k..dah condem ma..."

aku ckp "ala uncle saya collect2 ma...bolehla uncle " sambil blok motor ucle tu dri blah..

lalu aku cpat2 membuka helmet aku uncle tu pon follow..tanda setujulah..

haha..dapatlah helmet ni...Alhamdullilah..kembang segala benda kat muka (teruja)


Merah metalflake dengan SIRIM tahun 70-an


Gabus dalam ada cop prestige (segitiga)



Belakang xda button dia...lining putih



Macam spartan punya topi kan?? hehe


Cun..condisi luar dia.

Hmm..untung2...xmaula jual....
sayang nih..umur helmet mungkin 30 tahun dah ni...

Ni yang dah restore


side view

back view

side view

Bersama En.Bell merah

TQ kepada saudara Muhammad Zahir sebab
"sentiasa disisiku,merestui ambisiku"

Sekian,Terima Kasih



1 comment: